Я - класний керівник

пятница, 22 апреля 2016 г.

           Світловодська спеціалізована загальноосвітня
                              І-ІІІ ступенів школа №7





З досвіда роботи вчителя хімії Троян О.О.





      


                     
1.    Для когось природничі дисципліни – тільки слово;
     Для когось – неприємні відчуття;
     Для когось – це лише науки;
    Для нас вони – наше життя!
2.    Розкажи мені – і я забуду.
     Покажи мені – і я зрозумію.
     Примусь мене зробити – і я навчуся!
                                                                    Конфуцій.                                                                                  
3.    Проблема, над якою працюю «Впровадження елементів методів синергетики та ейдетики на уроках хімії»;
Реалізуючи проблему, використовую наступні технології навчання:
-         Використання ІКТ;
-         Проектна технологія;
-         Проблемне навчання;
-         Критичне мислення;
-         Розвивальне навчання;







4.     Урок починається з мотивації, що збуджує інтерес, підвищує рівень навчальної праці, розвиває комунікативні навички. Необхідно використовувати ігрову діяльність в навчальному процесі; її використання дає змогу успішно формувати і закріплювати позитивне ставлення дитини до навчальної праці, граючи на уроці, діти психологічно  розкуті що сприяє вияву їхніх творчих здібностей, нівелює                     негативне ставлення до об’єктивно складної навчальної праці. Позитивний досвід  хочеться повторити на вищому рівні складності завдань. При цьому непомітно для себе дитина «втягується» у навчальну працю, пізнає її радість. Усвідомлення «я це можу» зміцнює впевненість в собі й породжує потребу «мені це необхідно, цікаво і зовсім не страшно». Застосовую інноваційні методи навчання. Практикую при вивченні теми «Метали» створення проблемних ситуацій. Наприклад, колись, давно Д.І.Менделєєва в Англії нагородили терезами, які були виготовлені з золота та ще одного метала, який вважався в той час дорогим. Що це за метал? Зараз ми його зустрічаємо повсюди. Назву його дізнаємося коли розгадаємо кросворд. Ключове слово - назва цього металу. При вивченні теми «Ознайомлення з ПСХЕ Д.І.Менделєєва» застосовую асоціативні методи,  наприклад, при вивченні елементів учні знаходять порівняння елементів з предметами навколишнього середовища (Карбон - місяць, Оксиген - сонце, Нітроген – зламане блискавкою дерево та інші).
               Використовую віртуальну лабораторію дослідів на багатьох       уроках, наприклад, «Явища фізичні та хімічні», «Чисті речовини та суміші. Способи розділення сумішей», «Добування кисню в лабораторії та промисловості. Хімічні властивості кисню».
    Також застосовую такі методи роботи як: метод мозкової атаки, метод гірлянди запитань, метод ліквідації безвихідних ситуацій, метод фокальних об,єктів, прийом пошуку евристичного мислення, техніка сили розуму, метод очікування, методи усвідомленно-логічного типу та інші.
Як один із засобів навчання застосовую ІКТ, за їх допомогою можливе створення і показ презентацій, контроль знань, підготовка до олімпіад та інше.





На кожному з етапів уроку можливе застосування певних прийомів та методів.

Етап уроку
Прийоми та методи
 мотивація
 «мозковий штурм»; асоціації; репродуктивні;
 актуалізація
«вірю-не вірю»;  «ажурна пилка»; «так-ні»; «знайди помилку»; заповни таблицу; встанови відповідність; запрошуємо критиків; «прокоментуйте роботу…»
вивчення нового матеріалу
опорні схеми, посилена лекція; бесіда; розповідь; віртуальна лабораторія;
узагальнення
«ти мені-я тобі»; «незакінчене речення»; мікрофон; творча лабораторія

В рамках тижня вчителів природничо-суспільних дисциплін провела розвиваючий захід гра «Каталізатор» та урок на тему «Початкові хімічні поняття. Узагальнення знань».
17.12.2015р. провела відкритий у 10 класі з теми «Карбонатна кислота. Солі карбонатної кислоти.», на якому були присутні вчителі інших шкіл міста.






5. Як класний керівник 8-а класу, намагаюся створити доброзичливу атмосферу в колективі та сприяти згуртованості учнів, провела відкриту виховну годину «Рідний край в період Вітчизняної війни»
6.    Ще одним напрямком реалізації моєї проблеми є робота з обдарованими дітьми.
   Відомий американський психолог П. Торранс, який уславився  дослідженнями творчої обдарованості дітей. Ось цей реєстр: 1) нерівно успішний; 2) вибивається із загального темпу; 3) дивний у поведінці, незрозумілий; 4) «вискакує» на уроках з безглуздими запитаннями; 5)
зайнятий своїми справами (індивідуаліст); 6) може бути конфліктним (не знаходить з оточуючими спільну мову); 7) іноді тугодум; 8) не завжди підкоряється більшості чи офіціальному керівництву.
   Американські дослідники творчої обдарованості учнів зазначили, що по-справжньому талановиті діти рідко бувають відмінниками.
   Кроки підготовки: 1. Розвиток логічного мислення;
                                       2. Створення проблемних запитань;
                                       3. Побудова гіпотез;
                                       4. Розвиток просторового уявлення;
                                       5. Інформаційна суперечка.
   Кажуть, що всі діти обдаровані. І це щира правда. Все залежить від вчасно виявленого таланту і від його розвитку. Просто комусь таланить на людей, які
помічають дитячий талант, розвивають його, а комусь – ні. Для того щоб розвивати людей, потрібно створити умови, щоб іскра в душі людини могла розгорітися. Це залежить від батьків і вчителів. Кажуть, що цвіт таланту ніколи не

розцвіте на повну силу, якщо хист від Бога не плекати, якщо здібності від батька-матері не розвивати, якщо розум від
природи не посилити інтелектом освіти.
Як результат є призові місця на місцевій олімпіаді моїх учнів:  
 2011-2012н.р.: Бойчук Марина;
                                   Закревський Андрій;
                                   Сижко Максим;
                                    Горбуленко Вікторія;
2012-2013н.р.:    Печена Єлизавета;
                               Закревський Андрій;
                               Горбуленко Вікторія;
                               Котенко Богдан;
2013-2014н.р.: Маменко Катерина;
                            Шаповалова Анастасія;
                            Горбуленко Вікторія;
                            Перевертень Ігор;
                            Бабич Ельга;
                            Бабич Влада;
                            Кожемяка Ярослав;
2014-2015н.р.: Маменко Катерина;
                             Горбуленко Вікторія;
                             Шевченко Дмитро;
                             Осадча Наталія;
2015-2016н.р.: Маменко Катерина;
                            Згінник Олександр;
                             Хоменко Катерина;





Маменко Катерина, Закревський Андрій, Горбуленко Вікторія, Шаповалова Анастасія були учасниками обласної олімпіади.
Деякі з моїх учнів пов'язали свої майбутні професії з вивченням хімії.
1. Бойчук Марина та Бойчук Владислав;
2. Замишляєнко Яніна;
3. Ігнатова Анастасія;
4. Шевченко Яна;
5. Яковенко Катерина;
6. Бухарова Ангеліна;
7. Зайченко Георгій;
8. Шкряб Артем;
9. Бабич Ельга та Бабич Влада;
10. Семерджи Вероніка та Семержди Єлизавета;
11. Боровик Олеся;
12. Бабкова Марія;
13. Цареградська Олександра;
14. Горбуленко Вікторія;
15. Камалян Елеонора;   та інші.













7. Наступним напрямком реалізації поставленої проблеми є методична робота.
Це розміщення робіт на сайті КОІППО (koippo.bibl@gmail.com), а саме урок «Гідроліз солей», виховний захід-гра «Мудрець із Багдаду», питання до гри-хімічний брейн-ринг з теми «ПЗ та ПСХЕ Д.І.Менделєєва». Була координатором природничої гри «Геліантус» в 2015-2016 та 2013-2014н.р. Створила блог, у якому обмінююсь педагогічними новинками та родзинками з іншими вчителями та тими, кому це цікаво.

Виступи на МО вчителів хімії, є слухачем творчої групи вчителів хімії, створеної при Світловодському міському Управлінні освіти, на якій виступала з доповідями «Хімічна освіта в умовах сьогодення», «Креативна освіта на уроках хімії».

Комментариев нет:

Отправить комментарий