Я - класний керівник

четверг, 9 февраля 2017 г.



У Національній доктрині розвитку освіти в Україні в XXI столітті зазначено, що сучасний етап розвитку освіти характеризується пошуками оптима­льних шляхів підготовки підростаючого покоління до життя, максимальній реалізації творчого потенціалу як учителя, так і учня. Одним з головних завдань, ви­значених у Державній національній програмі «Осві­та» («Україна XXI століття) та Законі України «Про загальну середню освіту», є формування освіченої, творчої особистості, що вміє самостійно й критично мислити, працювати в різних ситуаціях, та створення умов для їх реалізації.
В сучасному суспільстві змінюються цілі та за­дачі, які постають перед освітою. Метою освіти є все­бічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелек­туального, творчого, культурного потенціалу

ІКТ на уроках хімії

Нові інформаційні технології дають змогу про­дуктивно організувати пізнавальну діяльність учнів з використанням нових навчальних засобів, впливають на
систему форм та методів навчання. Використання ІКТ, як засобу навчання, сприяє активізації пі­знавальної
У науковій літературі термін «інформаційні тех­нології» визначається як «сукупність методів і техні­чних засобів збору, організації, збереження, опрацю­вання, передачі й подання інформації, які розширю­ють знання людей і розвивають їхні можливості щодо керування технічними й соціальними проблемами».
Основною метою впровадження ІКТ є підготов­ка учнів до повноцінної життєдіяльності в умовах ін­формаційного суспільства. діяльності учнів, практичній реалізації різнорівневих навчальних завдань. Відповідно до мети виділяються такі педагогічні завдання навчання:
- інтенсифікація всіх рівнів навчально-виховного процесу, підвищення його ефективності та якості;
- побудова відкритої системи освіти, що забез­печує кожній дитині та дорослому власний шлях са­моосвіти;- системна інтеграція предметних галузей осві­ти;
- розвиток творчого потенціалу учня, його здіб­ностей до комунікативних дій;
- розвиток умінь експериментально-дослідницької та пізнавальної діяльності;
- формування інформаційної культури учнів.
Програмні засоби за функціями, які вони виконують, можна по­ділити на навчальні, контролюючі, додаткові та бага­тофункціональні. Але такий поділ досить умовний, оскільки найчастіше ППЗ виконують кілька функцій. Електронні підручники - навчальні програми, що містять теоретичні відомості в текстовому чи звуковому форматі, відеозаписи або віртуальні моделі фізичних чи хімічних дослідів, приклади розв'язування задач і систему завдань для відпрацювання основних практичних умінь і навичок
із предмета.
Використовую ІКТ на уроках хімії тому що це дає: економію часу, глибину занурення у матеріал, підвищену мотивацію в навчанні; інтегрований підхід в навчанні, можливість у формуванні комунікативної компетентності учнів, тому що діти стають активни­ми учасниками уроку не тільки на етапі його прове­дення, але і при підготовці, на етапі формування структури уроку, залучення різних видів діяльності, розрахованих на активну позицію учнів, які отримали достатній рівень знань з предмету, щоб самостійно мислити, дискутувати, розмірковувати, самостійно здобувати інформацію.
Одним з важливих методичних принципів, які дозволяють ефективно використовувати ІКТ є поєд­нання комп'ютерних технологій з традиційними. За­стосування ІКТ на уроці повинно бути методично обґрунтовано. До інформаційних технологій зве­ртаюсь лише в тому випадку, якщо вони забезпечу­ють більш високий рівень навчального процесу в порівнянні з іншими методами навчання. Так на уроках хімії комп'ютер може замінити більшу частину наоч­них посібників та моделей.
Досвід застосування ІКТ технологій у навчанні хімії в школі дозволяє мені зробити висновок, що для одержання високого навчального ефекту важливо їхнє систематичне використання, як на стадії вивчен­ня матеріалу, так і на стадії оперативного контролю за засвоєнням знань, а для цього також необхідний різ­номанітний асортимент педагогічних програмних засобів (ППЗ). Нові можливості, виявлені в результаті аналізу педагогічної практики використання ППЗ, до­зволяють значно поліпшити навчально-виховний процес.
Педаго­гічні програмні засоби, будучи частиною програмних засобів навчального призначення, забезпечують та­кож можливість прилучення до сучасних методів ро­боти з інформацією, інтелектуалізацію навчальної ді­яльності. Використання даних педагогічних про­грамних засобів у навчанні хімії дає можливість:
1) індивідуалізувати і диференціювати процес навчання за рахунок можливості вивчення з індивідуальною швидкістю засвоєння матеріалу;
2) здійснювати контроль зі зворотним зв'язком, з діагностикою помилок і оцінкою результатів навча­льної діяльності;
3) здійснювати самоконтроль і самокорекцію;
4) здійснювати тренування в процесі засвоєння навчального матеріалу і самопідготовку учнів;
5) візуалізувати навчальну інформацію за допо­могою наочного представлення на екрані ЕОМ дано­го процесу, у тому числі схованого в реальному світі;
6) проводити лабораторні роботи в умовах імі­тації в комп'ютерній програмі реального досліду чи експерименту;
7) формувати культуру навчальної діяльності і учня і вчителя.
Перераховані вище можливості змінюють стру­ктуру традиційної суб'єкт-об'єктної педагогіки, від учня як суб'єкта навчальної діяльності - до учня як особистості, що прагне до самореалізації . А візуалізація деяких процесів з використанням анімації служить формуванню наочно-образного мислення і більш ефективному засвоєнню навчального матеріа­лу.
Таким чином, проведені експерименти по вико­ристанню програм, що навчають та контролюють, у процесі навчання хімії, показали доцільність застосу­вання таких засобів у навчальному процесі і необхід­ність продовження роботи з їхнього впровадження
Ще один важливий висновок - важливі не тільки ППЗ, але і методики їхнього використання, тобто ре­комендації з організації уроків
У своїй педагогічній практиці більше використовую ІКТ як проникаюче, тобто фрагментарне використання. На уроках хімії електронний підручник може замінити більшу частину наочних посібників моделей та матеріалів .Так, наприклад, при виконанні хімічного експерименту з токсичними речовинами віртуальний світ дає можливість проводити хімічний експеримент без ризику для здоров ’я дитини (досліди з бромом, хлором, спалювання сірки, фенол і ін.).
Робота над міні – проектом проводиться в групах. Одночасно вивчаючи новий матеріал учень працює з карткою «Перевір себе». Робота проводиться під керівництвом та за допомогою вчителя. Після закінчення роботи з електронним посібником, учні працюють над проектом.
Рефлексія яку проводжу після таких уроків показала, що учні активніше працюють, як на уроці, так і в позаурочний час, працюють всі з задоволенням і рівень засвоювання знань значно вищий. Переваги використання ІКТ:
1.    Індивідуалізація навчання;
2.    Інтенсифікація самостійної роботи учнів;
3.    Зростання обсягу виконаних за урок завдань;
4.    Розширення інформаційних потоків при використанні Internet;
5.    Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту .
6.    Інформаційні технології та їх використання – один з показників розвитку демократичного суспільства. Професійне використання інформаційних технологій – це фактор потенціалу суспільства. Як завжди – основа суспільства повинна закладатися у школі, і інформаційні технології мають стати базою цього і способом мислення

Комментариев нет:

Отправить комментарий